Jak si rezervovat prodejní místo na danou akci
1. Registrace
Pro vytvoření rezervace a veškeré činnosti v systému Esence je nejprve zapotřebí, aby byl uživatel zaregistrován. Registraci provedete pomocí formuláře zde, s jehož vyplněním Vám pomůže tento tutoriál. Po vyplnění registračního formuláře je nutné potvrdit ověřovací email, který obdržíte na Vámi uvedenou emailovou adresu. V této chvíli je Váš účet ve stavu „Čekající na zpracování.“ V této situaci se ještě nemůžete přihlásit do systému Esence. Je potřeba, aby vás prvně schválil některý z administrátorů firmy OrientalCZ. Tato fáze slouží našemu ověření, že se jedná o skutečného uživatele. Jakmile proběhne ověření administrátorem, bude Vám na Vaši emailovou adresu zasláno upozornění, že je Vaše registrace schválena a již máte přístup do systému Esence. K přihlášení zadejte zvolené přihlašovací jméno a heslo. Po přihlášení uvidíte následující webovou stránku.
2. Přihlášení do systému Esence
Úvodní stránka
V horní části stránky vidíte všechny akce, na kterých je prodejcům zpřístupněn stánkový prodej. Veškerá data jsou relevantní konkrétnímu uživateli. (Může tedy nastat situace, kdy organizujeme akci pouze pro jistý typ prodejců, a pokud Váš účet nesplňuje stanovená kritéria, pak se Vám daná akce v nabídce nezobrazí.) Jakmile budou otevřeny rezervace prodejních míst, bude Vám zaslán informativní email s odkazem na konkrétní událost. Opět platí, že oznámení obdrží pouze uživatelé, pro které jsou nabídky na dané akci relevantní. Při registraci musí uživatel souhlasit se zasíláním informativních emailů. V dolní části okna můžete vidět akce, které připravujeme do budoucna, ale ještě nejsou zpřístupněny uživatelům k rezervacím. Tato tabulka má pouze informativní charakter.
3. Přehled zón prodejních míst
Pro zobrazení nabídek zón k prodejním místům, klikněte na tlačítko „Přehled nabídek“ v tabulce Stánkových nabídek, zobrazí se následující okno:
Zóny akce
V této tabulce vidíte jednotlivé zóny, ve kterých se vyskytují relevantní nabídky vzhledem k Vašemu profilu. Daná ukázková akce má ještě zónu C, určenou pouze pro prodejce nápojů. Testovaný účet, který používáme v tomto tutoriálu, je ovšem pouze prodejce jídla. Proto se zóna C v nabídce nezobrazuje. Všimněte si také, že zóna B nemá možnost vytvořit rezervaci. Ve sloupci „nabídek“ má napsáno „Zóna vyprodána.“ V takovém případě již není možné vytvořit rezervaci v dané zóně. Systém vyhodnocuje odeslané formuláře spolu s košíky jednotlivých uživatelů. Může se tedy stát, že se později opět objeví nabídky do již vyprodané zóny (v případě, že uživatel vyprázdní svůj košík obsahující rezervace do zóny B, nebo bude neaktivní po dobu 10 minut). Akce může mít také obecnou zónu „Areál“, nabídky v této záložce jsou charakteru nabídek pro prodejce týkající se služby na celé akci. Příkladem tak může být například parkování pro stánkaře či elektrické připojení atp.
4. Rezervace prodejního místa
Chcete-li vytvořit rezervaci v zóně A, klikněte na tlačítko „Vytvořit rezervaci“. Ve chvíli, kdy provedete tuto akci, uvidíte následující okno:
Rezervace stánku
Nyní již vytváříte konkrétní rezervaci prodejního místa v dané zóně. Tato rezervace se týká pouze jednoho stánku! V případě, že chcete mít v jedné zóně více stánků, vložte do košíku vyplněný formulář (viz následující odstavce), a poté znovu klikněte na „Vytvořit rezervaci“ na přehledu zón. Jednotlivé položky rezervace můžou obsahovat minimální/maximální počet jednotek, předběžnou cenu (cena se může později lišit, rezervace slouží jako podklad pro vypracování smlouvy, která Vám je později poslána k vyjádření) a popis. Systém automaticky vyplňuje položky s minimální hodnotou. Na uvedeném příkladu si všimněte, že již je vyplněná „Prodejní plocha [m]” hodnotou 3 a „Plynová bomba [Ks]” hodnotou 1. Uživatel může vkládat pouze hodnoty odpovídající danému nastavení. Položky s minimální hodnotou musí mít minimálně tuto hodnotu. Stejně tak položky s maximální hodnotou nemůžou nabývat hodnot vyšších, než je tato maximální hodnota. Hodnotou může být pouze celé nezáporné číslo. Ve chvíli, kdy jste spokojení s vyplněním formuláře, klikněte na tlačítko „Přidat do košíku.“ Pokud jsou nějaké hodnoty neplatné, systém uživatele upozorní, kde se chyby nacházejí.
5. Předmět v košíku
Poté, co kliknete na tlačítko „Přidat do košíku,“ můžou nastat dvě situace. Pokud formulář obsahuje neplatné hodnoty uvidíte následující okno:
Chybný formulář
Systém hlásí, co je ve formuláři špatně. Pokud chcete vytvořit rezervaci, musíte formulář vyplnit správně. Pokud je formulář vyplněný správně a kliknete na „Přidat do košíku“ uvidíte okno níže.
Správný formulář
V této chvíli můžete vytvářet další rezervace podle svého uvážení. Jakmile jste s rezervacemi spokojeni, klikněte na tlačítko „Košík“. Systém automaticky vyprázdní košíky všech uživatelů, kteří jsou neaktivní po dobu více než 10 minut! Každá editace a přidání rezervace do košíku tento čas obnovuje.
6. Košík
Akce „Košík“ nám zobrazí následující okno:
Okno košíku
V tomto okně uvidíte sumarizaci svých rezervací. Veškeré položky zde můžete editovat, po stisknutí tlačítka „Upravit,“ se otevře stejné okno jako v případě bodu 4. (Hodnoty jednotlivých parametrů jsou vyplněny podle rezervace v košíku). Rezervaci můžete odebrat z košíku stlačením talčítka „Odstranit“, rezervovaná místa se tak uvolní zpět do prodeje. Možnost „Vyprázdnit košík“ odstraní všechny vytvořené rezervace (totéž se stane pokud neaktualizujete košík více než 10 minut). Poslední možností je „Uzavřít rezervace“, kdy rezervaci dokončíte a odešlete. V následujících dnech budete kontaktování zástupcem firmy Oriental.cz, s.r.o.
7. Uzavření rezervace
Poté, co kliknete na tlačítko „Uzavřít rezervace“, budete navráceni na tabulku přehledu zón, a to s informací, že rezervace byly úspěšně zpracovány. Zároveň je na Vaši registrovanou emailovou adresu odeslán přehled Vaší rezervace. Tento přehled je obdobný detailu košíku před uzavřením rezervace.
Uzavřená rezervace
Potvrzující email
V výjimečných případech se může stát, že Vám tento email nedorazí, nebo bude mít zpoždění. Jedná se o ojedinělé situace, každopádně berte na vědomí, že ve chvíli když uvidíte výše uvedené okno s informací, že rezervace byly uloženy, nemusíte se obávat. Jsou v systému a my o nich víme. Daný email je pouze informativního charakteru, nezajišťuje prodejní místa. Poté, co Vaši rezervaci zpracujeme a vytvoříme návrh smlouvy, Vás kontaktujeme a daná rezervace se uzavře po právní stránce.